بهترین خدمات را از ما بخواهید...
علائم سوختن موتور کولر آبی

علائم سوختن موتور کولر آبی

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای کولر آبی پیش می‌آید، سوختن موتور آن است. این موضوع در ماه‌های گرم سال می‌تواند بسیار اذیت کننده و مسئله ساز شود. برای کسانی که از این وسیله سرمایشی استفاده می‌کنند، دانستن علت و علائم سوختن موتور کولر آبی از مهم‌ترین مطالبی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. در این مقاله با نگاهی به تعمیر موتور کولر آبی، به بررسی علائم سوختن موتور آن نیز می‌پردازیم.

تعمیر تخصصی موتور کولر آبی را به الکتروچکاپ بسپارید
call-to-action

دلایل سوختن موتور کولر آبی

موتور کولر آبی نیز مانند دیگر وسایل برقی با گذشت زمان و استفاده مدام از آن، دچار مشکلاتی می‌شود که سوختن از رایج‌ترین اتفاقاتی است که برای آن رخ می‌دهد. در صورتی که موتور کولر از مشکل جزئی برخوردار باشد، بهترین کار تعمیر موتور کولر آبی است اما اگر موتور بسوزد باید آن را تعویض کنید. خرید موتور کولر آبی نیز از دیگر دغدغه‌های افراد است. سعی کنید از یک مرکز خرید مطمئن با قیمت مناسب خریداری کنید. در این قسمت می‌رسیم به بحث دلایل سوختن موتور کولر آبی بدین منظور تا انتها با الکتروچکاپ همراه باشید.

1.فرسودگی موتور کولر آبی

از رایج‌ترین علت‌های سوختن موتور کولر، فرسودگی و پایان عمر مفید قطعات آن است. تمامی وسایلی که تولید می‌شوند طول عمر مفیدی دارند که حتی با استفاده نکردن نیز با گذشت زمان کارکرد خود را از دست می‌دهند. البته اگر از وسایل و قطعات استفاده مکرر شود، سرعت خرابی موتور کولر آبی افزایش میابد.

2.تنظیم نبودن تسمه کولر

اگر تسمه موتور کولر آبی به درستی تنظیم نشده باشد، موتور شروع به کار نمی‌کند. در مواقعی این مشکل می‌تواند موتور کولر را بسوزاند.

3.محیط داغ درون کولر

اگر هنگام روشن بودن کولر،  پمپ خاموش باشد یا دمای بیرون از کولر بسیار گرم باشد، به احتمال زیاد پس از گذشت مدت کوتاهی موتور کولر می‌سوزد.

4.سوختن خازن موتور

سوختن خازن موتور کولر نیز باعث روشن نشدن کولر می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است شما به اشتباه فکر کنید تمام موتور سوخته است. با سپردن تعمیر موتور کولر آبی به یک فرد حرفه‌ای و منصف هزینه بسیار کمتری بابت تعمیر کولرتان بپردازید.

5.اشکال الکتریکی کولر آبی

در صورتی که در فیوز، سیم کشی و به طور کلی اتصالات کولر مشکلی وجود داشته باشد، موتور کولر آبی پس از مدت کوتاهی می‌سوزد. لازم به ذکر است که میزان ولتاژ وارد شده به موتور نیز از عوامل مهم در سوختن موتور کولر محسوب می‌شود.

علائم سوختن موتور کولر آبی

سوختن موتور کولر آبی با علائمی همراه است که با اقدام سریع می‌توانید جلوی آسیب‌های بیشتر را بگیرید.

  • کار نکردن موتور کولر آبی

در صورتی که کلید کولر را می‌زنید اما هیچ واکنشی از کولر دریافت نمی‌کنید، ممکن است مشکل در سیم کشی کولر باشد اما در مواقعی نیز علت این اتفاق سوختن موتور کولر است. برای بررسی‌های دقیق و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، تعمیر موتورکولر آبی توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه بهترین کاری است که می‌توانید برای موتور کولرتان انجام دهید.

  • تولید صدای غیر عادی

در صورتی که از موتور کولر آبی صدایی همچون هوم شنیدید اما موتور شروع به کار کردن نکرد، به احتمال زیاد در سیم پیچی کولر یا تنظیم نادرست تسمه و سوختن خازن مشکلی وجود دارد. در چنین شرایطی باید کولر به صورت دقیق و حرفه‌ای بررسی شود تا موتور کولر آسیب جدی نبیند.

  • از کار افتادن دور تند موتور کولر

اگر کلید سرعت دور تند موتور کولر را زدید و هیچ تفاوتی در عملکرد آن مشاهده نکردید، خازن موتور سوخته است چرا که وقتی خازن موتور خراب شود، دور تند کولر کار نمی‌کند. در این حالت موتور فشار زیادی را تحمل می‌کند اما نمی‌تواند سرعت را افزایش دهد. در صورتی که خازن موتور آسیب دیده باشد باید سریعا آن را تعویض کنید تا به دیگر قطعات همچون پمپ آب، پروانه و سیستم آب رسانی آسیب نبیند.

  • روشن و خاموش شدن بی دلیل کولر

با نیم سوز شدن موتور کولر آبی، روشن و خاموش شدن بی دلیل کولر اتفاق می‌افتد. اگر سریعا به فکر تعمیر آن نباشید پس از مدتی موتور کولر می‌سوزد و باید به فکر خرید موتور کولر آبی بیفتید.

  • لرزش‌های شدید در موتور کولر آبی

در صورتی که هنگام روشن بودن کولر، لرزش‌هایی از موتور را احساس می‌کنید به احتمال زیاد موتور دارای اشکال و سوختگی شده باشد. در صورت مواجه شدن با این اتفاق سریعا کولر را خاموش کنید و برای تعمیر موتور کولر آبی اقدام کنید.

  • گرم شدن هوای کولر

به طور معمول با کار کردن موتور و واترپمپ، کولر هوای خنکی را تولید می‌کند اما اگر هوای گرمی از کولر تولید شود، ممکن است مشکل از تسمه یا سوختگی موتور باشد.

خرید موتور کولر آبی از دغدغه‌های بسیاری از افراد به شمار می‌آید. در صورتی که با نشانه‌های سوختن موتور کولر آبی مواجه شدید، بهترین راهکار تعویض موتور است. در اکثر مواقع تعمیر موتور کولر به صرف هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. در چنین شرایطی می‌توانید با خیال راحت از الکتروچکاپ بهترین محصول موجود را خریداری کنید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *