بهترین خدمات را از ما بخواهید...

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم – پمپ خلاء

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم یکی دیگر از فعالیت‌های تخصصی مجموعه الکتروچکاپ است. الکتروچکاپ سالهاست که در زمینه فروش و تعمیرات و سیم پیچی الکتروموتور و لوازم جانبی در خدمت مشتریان عزیز است. در مقالات اخیر سعی کردیم اطلاعات کاربردی و به روز درمورد تعمیر و سیم پیچی پمپ شناور، تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش، تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری و تعمیر و سیم پیچی پمپ کارواش ارائه کنیم. در همین راستا بر آن شدیم که اینبار به سراغ تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم برویم. با الکتروچکاپ همراه باشید.
تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم – پمپ خلاء

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم یکی دیگر از فعالیت‌های تخصصی مجموعه الکتروچکاپ است. الکتروچکاپ سالهاست که در زمینه فروش و تعمیرات و سیم پیچی الکتروموتور و لوازم جانبی در خدمت مشتریان عزیز است. در مقالات اخیر سعی کردیم اطلاعات کاربردی و به روز درمورد تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش، تعمیر و سیم پیچی پمپ شناور، تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری و تعمیر و سیم پیچی پمپ کارواش ارائه کنیم. در همین راستا بر آن شدیم که اینبار به سراغ تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم برویم. با الکتروچکاپ همراه باشید.

پمپ وکیوم چیست؟

معادل فارسی پمپ وکیوم (vacuum pump)، پمپ خلاء است. به عبارت دیگر پمپ وکیوم در دسته پمپ‌های خلاء یا تحت خلاء قرار می‌گیرد. این اصطلاح نشان دهنده‌ عملکرد این دستگاه است. در پمپ وکیوم جذب بوسیله مکش و ایجاد فشار کمتر از محیط یا همان خلاء، ایجاد می‌شود.

این پمپ نوعی پمپ صنعتی است که در برگیرنده یک محفظه، یک روتور و پروانه‌ها است. زمانیکه یک سیال درون پمپ جریان پیدا می‌کند، میزان اصطکاک بین سیال و بخش متحرک، کاهش می‌یابد. ساختار پمپ وکیوم این امکان را فراهم می‌کند که؛ با تخلیه مولکول‌های هوا از یک محفظه، خلاء ایجاد شود. با این توضیحات شاید فکر کنید که؛ پمپ وکیوم ساختار ساده‌ای دارد. اما واقعیت چیز دیگری است. در واقع سیم پیچی پمپ وکیوم با توجه به ساختار، قطعات و انواع این تجهیز، نیاز به مهارت دارد.

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

اجازه دهید خلاصه‌تر بگوییم؛ پمپ وکیوم، عملیات مکش را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که مکش را از چند دهم تا چندین متر مکعب در ساعت انجام می‌دهد. به یاد داشته باشید مثل تمامی پمپ‌ها، الکتروموتور پمپ وکیوم یک بخش مهم آن محسوب می‌شود. بر همین اساس، تعمیر پمپ وکیوم نیز اهمیت دارد. سیلندر و الکتروموتور پمپ وکیوم هوا با توجه به میزان وکیوم مورد نیاز طراحی می‌شود و هدف از تولید آن بیشترین بازدهی با کمترین میزان مصرف انرژی است.

10 کاربرد اصلی پمپ وکیوم

به طور کلی پمپ وکیوم در صنایع و آزمایشگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین کاربرد پمپ وکیوم در حوزه فیلتراسیون و جداسازی ذرات جامد از طریق ایجاد خلاء، حباب‌گیری و قالب‌گیری است. اما کاربرد پمپ وکیوم به این موارد ختم نمی‌شود و شامل موارد متعددی است. الکتروچکاپ سعی کرده است، یک لیست جامع از کاربردهای پمپ وکیوم یا پمپ خلاء را برای شما بیان کند.

  1. صنایع لاستیک‌سازی (در این صنایع، جهت تخلیه هوای درون لاستیک از پمپ وکیوم استفاده می‌شود. همچنین برای جدا کردن لاستیک از قالب، پمپ وکیوم کاربرد دارد)
  2. صنایع شیشه و بلور سازی (برای فرم دادن به قطعات شیشه و بلور از پمپ وکیوم استفاده می‌شود)
  3. صنایع ماشین سازی ( در این صنایع، پمپ وکیوم جهت تمیز کردن ماشین آلات به کار می‌رود)
  4. صنایع کاغذ، مقوا، چوب و فیبر
  5. صنایع ریخته‌گری (ریخته‌گری در خلاء)
  6. صنایع شیمیایی تخلیه مخلوط گازها و بخارها
  7. صنایع نساجی خشک کردن و کرک‌گیری پارچه
  8. صنایع قندسازی و شکلات ( پمپ وکیوم جهت سیستم‌های تغلیظ کاربرد دارد)
  9. دستگاه‌های چاپ و بسته‌بندی
  10. صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

با توجه به این کاربردهای مختلف، حتماً تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم ضرورت دارد. شما عزیزان در هر صنعتی که فعالیت می‌کنید، می‌توانید جهت تعمیر و سیم پیچی انواع پمپ‌های صنعتی مثل؛ پمپ شناور، پمپ کفکش و لجن‌کش، پمپ کارواش و پمپ استخری با ما تماس بگیرید. همچنین با مراجعه به بخش خدمات در منوی بالای سایت الکتروچکاپ، در کوتاه‌ترین زمان ممکن درخواست خود را ثبت کنید. پس از این مرحله، منتظر تماس کارشناسان الکتروچکاپ باشید.

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم

با توجه به قطعات و تجهیزات این پمپ، تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم، جنبه‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال؛ یک بخش مهم و تاثیرگذار، سیم پیچی الکتروموتور پمپ است. علاوه بر این، تعمیر پمپ وکیوم شامل؛ تعویض تیغه‌های پمپ وکیوم، تعویض کاسه نمد، سنگزنی سر سیلندر و ماشین‌کاری آن، تمیزکاری و شستشوی تمام قطعات پمپ وکیوم می‌شود. الکتروچکاپ با توجه به سی سال سابقه در زمینه تعمیر انواع الکتروموتور و لوازم جانبی، در ادامه نکاتی در زمینه تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم بیان می‌کند؛

در نظر داشته باشید که؛ اصلی‌ترین علت خرابی پمپ وکیوم، خوردگی سیلندر و سر سیلندر، پروانه، مکانیکال سیل و بلبرینگ‌ها است. البته خرابی، سوختگی و یا اختلال در عملکرد کلی الکتروموتور نیز یک علت عمده محسوب می‌شود.

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

الکتروچکاپ در مقاله “تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن‌کش” به اهمیت و نقش پروانه در عملکرد پمپ اشاره کرده است. در پمپ وکیوم نیز پروانه‌ها نقش مهمی دارند. به طور کلی پس از چند سال استفاده از پمپ وکیوم، پروانه‌ها دچار خوردگی شده و تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم ضروری است.

از سوی دیگر، قسمت داخلی سیلندر نیز پس از مدتی خورده می‌شود. علت این مساله؛ سرعت بالای آب و همچنین حرارت 50 درجه سانتی‌گراد و بیشتر، است. همچنین سر سیلندر پمپ وکیوم نیز به نوعی قسمت مکش را از بخش پرفشار پمپ جدا می‌کند.

انواع پمپ وکیوم

پمپ وکیوم انواع مختلفی دارد. همچنین با در نظر گرفتن قدرت و اندازه پمپ وکیوم، توان و پتانسیل متفاوتی نیز دارد. در اینجا تنها به معرفی دو نوع از پرکابردترین و معروف‌ترین نوع پمپ وکیوم در ایران می‌پردازیم؛

  • پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم آبی برای مکش انواع گازها و مایعات به کار می‌رود. این نوع پمپ دو مدل تک پروانه و دو پروانه دارد. یکی از مهمترین مزیت‌های پمپ وکیوم آبی، نیاز نداشتن به روغنکاری داخلی است. لازم به ذکر است که خود این مساله، راندمان مکانیکی و طول عمر این تجهیز را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که با توجه به ساختار این پمپ، هزینه تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم از نوع آبی پایین است.

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

  • پمپ وکیوم روغنی

پمپ وکیوم روغنی نیز دو مدل مختلف دارد؛ مدل تک مرحله‌ای و مدل دو مرحله‌ای. پمپ وکیوم روغنی از نوع دو مرحله‌ای دارای یک روتور بوده و تا فشار خلاء 0.1 را تولید می‌کنند. این نوع پمپ برای بسته‌بندی، دستگاه‌های ممبران و ساکشن‌های بیمارستانی به کار می‌رود.

از سوی دیگر پمپ وکیوم روغنی دو مرحله‌ای دو روتور پشت سر هم دارد. این نوع پمپ وکیوم، قدرت تامین ده به توان منفی سه فشار را دارا هستند. کاربرد این نوع پمپ‌ها در سیستم‌های لیزر و تقطیر است. شما مشتریان عزیز می‌توانید تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم از نوع روغنی را به الکتروچکاپ بسپارید.

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم | الکتروچکاپ

سخن پایانی

تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم یا پمپ خلاء توسط تیم الکتروچکاپ انجام می‌گیرد. اگر این کار توسط افراد مبتدی انجام گیرد و یا در سیم پیچی آن از تجهیزات بی کیفیت استفاده شود، تمام هزینه تعمیر الکتروموتور شما به هدر خواهد رفت. حتما قبل از هر اقدامی؛ تعمیر و سیم پیچی و یا تعویض پمپ با کارشناسان مجموعه الکتروچکاپ مشورت کنید. زیرا تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم نیاز به مهارت و تخصص دارد.

سوالات متداول

پمپ وکیوم یا پمپ خلاء در صنایع مختلفی مانند؛ لاستیک‌سازی، شیشه و بلورسازی، ماشین‌سازی، ریخته‌گری و صنایع کاغذ و چوپ کاربرد دارد. با توجه به کاربری وسیع آن در صنایع مختلف، تعمیر و سیم پیچی پمپ وکیوم همیشه مورد نیاز کارگاه‌ها و کارخانه‌جات است.

اصلی‌ترین علت خرابی پمپ وکیوم، خوردگی سیلندر و سر سیلندر، پروانه، مکانیکال سیل و بلبرینگ‌ها است. البته خرابی، سوختگی و یا اختلال در عملکرد کلی الکتروموتور نیز یک علت عمده محسوب می‌شود.

فهرست محتوا

میزان پیشرفت محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *