بهترین خدمات را از ما بخواهید...
روش های تقویت پمپ آب کولر آبی

روش های تقویت پمپ آب کولر آبی

یکی از مهم‏ترین عواملی که میزان سرمایش کولرهای آبی را تعیین می‏کند، پمپ آب است. امروزه می‏توان مدل‏های مختلفی از پمپ آب کولر آبی را در اشکال مختلف مشاهده نمود که اکثرا دارای توان مشابه هستند. به کار گیری روش‏های تقویت پمپ آب کولر آبی، موجب بهبود و افزایش سرمایش کولر می‏شود. البته در نظر داشته باشید که شما نمی‏توانید الکتروموتور یا اجزای مکانیکی پمپ آب کولر را تقویت کنید. برای تقویت این قطعه، بایستی اقدامات سطحی را به عمل آورید. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش‏های تقویت پمپ آب کولر آبی بیشتر آشنا شوید.

تعمیر تخصصی پمپ آب کولر آبی را به الکتروچکاپ بسپارید
call-to-action

توان پمپ کولر آبی

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏آید، این است که توان پمپ کولر آبی به چه عواملی بستگی دارد؟ متخصصان در هنگام مونتاژ کولرهای آبی، ابتدا ابعاد و اندازه دقیق و میزان حجم پوشال‏ها را در نظر می‏گیرند تا بتوانند یک پمپ آب با توان مناسب و مصرف انرژی الکتریکی نسبتا پایین بر روی آن نصب نمایند. ناگفته نماند که پمپ‏های کولر آبی از نظر توان خروجی، دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن‏ها، قادر به پمپاژ آب به اندازه‏های مختلف در یک بازه زمانی خاص می‏باشند.

دلیل-تقویت-پمپ-کولر-آبی

دلیل تقویت پمپ کولر آبی

همانطور که در قسمت‏های قبل ذکر شد، پمپ آب نقش بسزایی را در سرمایش کولر آبی ایفا می‏کند. این قطعه پوشال‏ها را آبپاشی می‏کند و رطوبت درون کولر را افزایش می‏دهد. این امر موجب سرد شدن هوای درون کولر آبی می‏گردد. در برخی از مواقع، آب به اندازه کافی به پوشال‏ها نمی رسد و این امر سبب می‏شود تا آن‏ها سریعا خشک شوند و در نتیجه رطوبت درون کولر کاهش یابد.

زمانی که پوشال‏ها به طور کامل خشک شوند، و آب به اندازه کافی به آن‏ها نرسد دمای درون کولر افزایش می‏یابد و دیگر شما نمی‏توانید با استفاده از آن دمای درون ساختمان را کاهش دهید. در چنین مواقعی بایستی برای به کارگیری روش‏های تقویت پمپ آب کولر آبی اقدام نمایید. البته برای انجام چنین کاری، بایستی ابتدا اطلاعات دقیقی راجع به اجزای پمپ آب داشته باشید؛ به طور کلی پمپ آب کولر از دو بخش مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است. بخش الکتریکی آن شامل یک الکتروموتور و بخش مکانیکی شامل یک شفت بلند به همراه بلبرینگ و پره مخصوص پمپاژ می‏باشد. ناگفته نماند که بخش الکتریکی این قطعه قابل ارتقا نیست.

راهکارهای تقویت پمپ آب کولر آبی

برای به کار گیری راهکارهای تقویت پمپ آب کولر آبی، بایستی ابتدا این قطعه را از داخل کولر خارج نمایید. برای انجام این کار، کافی است ابتدا لوله آب را جدا کنید دو خار پشت پمپ آب را فشار دهید آن را بالا بکشید و در نهایت سوکت برق آن را قطع نمایید. ناگفته نماند که در چنین مواقعی، برای ایمنی بیشتر بایستی آب درون کولر را به طور کامل تخلیه نمایید و برق اصلی آن را قطع کنید. پس از آن، لوله‏ها و قطعات پلاستیکی آبپاش به همراه تشتک پمپ را خارج نمایید و آن‏ها را با دقت شستشو دهید. وجود رسوبات و زباله‏ها در مسیر لوله‏های آب پمپ می‏تواند سبب کاهش سرمایش کولر گردد.

پس از شستشو دقیق لوله و اجزای آبرسان کولر آبی، بایستی آن‏ها را در محیطی قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند. در مرحله بعد، باید به سراغ بخش مکانیکی پمپ رفته و درپوش زیرین آن را به که وسیله پیچ یا خار به پمپ متصل شده را باز کنید و پره را با یک برس یا فرچه تمیز نمایید. وجود رسوبات و زباله‏ها بر روی پره‎های پمپ سبب کاهش دور آن و در نتیجه کاهش سرعت چرخش آب می‏شود. ناگفته نماند که در چنین مواقعی نباید به هیچ عنوان پمپ آب کولر را شستشو دهید چرا که این امر سبب آسیب دیدن الکترو موتور آن می‏گردد.

برای شستشو تشتک، می‏توانید یک ظرف حاوی مواد شوینده قوی همچون وایتکس درست کنید و به مدت 10 الی 20 دقیقه تشتک را درون آن قرار دهید تا تمامی رسوبات به طور کامل از بین بروند. در این مدت، شما می‏توانید برای بهبود کیفیت کار درون کولر را شستشو دهید و با استفاده از محلول‏های رسوب گیر، رسوبات کف مخزن را به طور کامل از بین ببرید. پس اتمام مراحل، بایستی قطعات باز شده را به دقت بر سر جای خود نصب کنید تا بتوانید از سرمایش چندین برابری کولر آبی خود لذت ببرید. تکامی این موارد سبب تقویت پمپ آب کولر آبی می‌شوند. مسیرهای آب موجود در الکتروموتور پمپ آب را بررسی کنید و گرفتگی های آن را از بین ببرید تا راندمان پمپ آب کولرتان چندین برابر شود.

مقالات پیشنهادی

1 دیدگاه در “روش های تقویت پمپ آب کولر آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *