بهترین خدمات را از ما بخواهید...
راهنمای نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی

راهنمای نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی

با نزدیک شدن به فصل تابستان، بایستی اقداماتی همچون سرویس و راه اندازی کولر آبی را به عمل آورید. برای راه اندازی کولر آب، باید اجزای آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم، آن‏ها را تعویض نمایید. پمپ آب، یکی از مهم‏ترین اجزای کولر آبی محسوب می‏شود و نقش بسزایی را در عملکرد آن ایفا می‏کند. در این بخش قصد داریم به شرح راهنمای نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

تعمیر تخصصی پمپ آب کولر آبی را به الکتروچکاپ بسپارید
call-to-action

علت تعویض پمپ آب کولر آبی

پیش از آن که به شرح راهنمای نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی بپردازیم، بایستی علت تعویض این قطعه را بدانیم؛ پمپ آب کولر آبی با پمپاژ کردن آب بر روی پوشال‏ها، سبب افزایش رطوبت و کاهش دمای درون کولر می‏گردد. از این رو، می‏توان گفت که این قطعه نقش بسزایی را در سرمایش کولر آبی ایفا می‏کند. اما در برخی از مواقع بنا بر دلایلی همچون خشک کار کردن و جام کردن، این قطعه دچار آسیب می‏شود و باید برای تعویض آن اقدام گردد.

البته در نظر داشته باشید که برخی از اوقات پمپ آب کولر آبی نیازی به تعویض ندارد و مشکل آن با یک اقدام سطحی برطرف می‏شود. در برخی از مواقع، ممکن است سیم ترمینال ورودی قطع شود یا پمپ در حالت جام قرار گیرد. در چنین شرایطی موتور، پمپ آب را در کولر به جریان در نمی‏آورد. در این مواقع شما می توانید با چند اقدام ساده، پمپ را بدون هیچ هزینه ای تعمیر کنید. به همین دلیل، باید پیش از خرید و تعویض پمپ آب آن را با دقت بررسی کنید تا بتوانید از هزینه‏های اضافی و بیهوده جلوگیری نمایید. برای انجام چنین کاری، می‏توانید از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه نیز کمک بگیرید.

مراحل تعویض پمپ آب کولر آبی

مراحل تعویض پمپ آب کولر آبی

در مرحله اول، لازم است برق کولر را قطع کنید؛ برای انجام این کار باید فیوز ترمینال مربوط به کولر که در تابلو برق ساختمان قرار دارد را در حالت آف یا خاموش قرار دهید. پس از آن، درب پشت کولر آبی را با دقت باز کنید و اطراف پمپ را با دقت بررسی نمایید. پیش از خارج نمودن پمپ آب، باید کابل‏های ترمینال آن را با دقت جدا کنید. برای انجام این کار، پیشنهاد می‏شود از یک آچار دم باریک یا انبردست کوچک استفاده نمایید.

برخی از پمپ آب‏ها به صورت پیچ و مهره و برخی دیگر به وسیله خارهای پلاستیکی به بدنه کولر متصل می‏شوند؛ از این رو، بایستی پیش از خارج نمودن پمپ آب اتصالات آن را با دقت باز کنید تا بتوانید این قطعه را به آسانی از محل خود خارج نمایید. پس از خارج نمودن پمپ آب از کولر، پیشنهاد می‏شود اطراف محل نصب پمپ آب جدید را به خوبی تمیز کنید و رسوبات آن را از بین ببرید. برای بهبود کیفیت کار، می‏توانید تمامی شیلنگ و اتصالات آب درون کولر را خارج نمایید و آن‏ها را شستشو دهید. فراموش نکنید که چنین اقداماتی سبب افزایش میزان سرمایش کولر آبی شما می‏شوند.

در مرحله آخر، پس از اتمام عملیات تمیزکاری درون کولر باید پمپ آب را در محل مناسب خود قرار دهید. برای انجام چنین کاری، بایستی ابتدا کابل‏های ترمینال را به پمپ متصل نمایید و سپس آن را در محل خود قرار دهید. پس از نصب دقیق پمپ، پیشنهاد می‏شود اتصال آن به بدنه را دقیق بررسی کنید. فراموش نکنید که اگر پمپ آب کولر به خوبی در محل خود نصب نشود، ممکن است مشکلاتی همچون اتصال نامناسب بین قطعات بوجود بیاید. البته اگر در این زمینه مهارت و تجربه کافی ندارید، بایستی ابتدا به نکات راهنمای نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی توجه کنید تا بتوانید این قطعه را به بهترین شکل ممکن تعویض نمایید.

نکات ضروری تعویض پمپ آب کولر آبی

از مهم‏ترین نکات ضروری راهنمای نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی، می‏توان به قطعه جریان برق پیش از انجام هر کاری اشاره نمود. برای آن که بتوانید بدون ترس و نگرانی از خطرات برق گرفتگی پمپ آب کولر خود را تعویض کنید، باید ابتدا جریان برق را از طریق کنتور یا تابلو برق ساختمان قطع نمایید. لازم به ذکر است که اگر قصد نصب پمپ آبی جدیدتر و قوی‏تر را دارید، باید ابتدا با افراد متخصص و کاربلد مشورت نمایید و سپس پمپ آب جدید را بر روی کولر نصب کنید. اگر در زمینه تعویض پمپ آب کولر آبی تجربه و دانش کافی ندارید، پیشنهاد می‏شود این عملیات را به دست سرویسکاران با تجربه و خبره بسپارید. در صورت بروز هرگونه سوال کارشناسان الکتروچکاپ پاسخگوی شما هستند.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *