بهترین خدمات را از ما بخواهید...
دلایل بالا نرفتن فشار در پمپ آب کولر

دلایل بالا نرفتن فشار در پمپ آب کولر

کولر آبی، از پرفروش‏ترین و پر طرفدارترین انواع سیستم‏های سرمایش موجود در کشور به شمار می‏آید و دارای کاربردهای فراوانی است. یکی از مهم‏ترین قطعات کولر آبی، پمپ آب است. پمپ آب، آب مخزن را تا حدودی بالا می‏برد و پوشال‏ها را خیس می‏کند. در برخی از مواقع بنا بر دلایلی فشار آب پمپ آب کولر کاهش می‏یابد و میزان سرمایش آن کم می‏شود. در چنین شرایطی بایستی برای بالا بردن و افزایش فشار آب پمپ آب کولر اقدام نمایید. در غیر اینصورت لازم است برای خرید و استعلام قیمت پمپ آب کولر آبی اقدام کنید. در این بخش قصد داریم به دلایل بالا نرفتن فشار آب در پمپ آب کولر بپردازیم پس با الکتروچکاپ همراه باشید.

تعمیر تخصصی پمپ آب کولر آبی را به الکتروچکاپ بسپارید
call-to-action

چرا فشار آب در پمپ آب کولر پایین است؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏آید، این است که دلایل بالا نرفتن فشار آب در پمپ آب کولر چیست؟ پمپ آب کولر، از اهمیت بسزایی در کولر آبی برخوردار است و قادر به افزایش میزان سرمایش آن می‏باشد. در برخی از مواقع بنا بر نازک بودن شیلنگ آب، گرفتگی آبپاش‏های پوشال، گیر کردن زباله در لابلای پره پمپ و حتی کیپ شدن حفره‏های تشتک، فشار پمپ آب کاهش می‏یابد. در چنین شرایطی، میزان آب کمتری به پوشال‏ها می‏رسد و در نتیجه از میزان سرمایش کولر آبی کاسته می‏شود.

ترفندهای افزایش فشار آب پمپ آب کولر

همانطور که در بخش‏های قبل ذکر شد، کمبود فشار پمپ آب کولر علت‏های مختلفی دارد. اما نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‏توانید با چند اقدام ساده، فشار پمپ آب کولر خود را چندین برابر افزایش دهید و میزان سرمایش آن را بیشتر کنید. البته در نظر داشته باشید که پمپ آب کولر بایستی حداکثر آب را تا ارتفاع یک متری به بالا هدایت کند تا تمامی پوشال‏ها به بهترین شکل خیس شوند.

ترفندهای افزایش فشار آب پمپ آب کولر

تعویض شیلنگ

از مهم‏ترین دلایل بالا نرفتن فشار آب در پمپ آب کولر، می‏توان به نازک بودن بیش از حد شیلنگ اشاره نمود. طبق اصل پاسکال، هر چقدر که شیلنگ آب پمپ بزرگتر باشد میزان فشار آب افزایش می‏یابد. از این رو، شما می‏توانید شیلنگ پمپ آب را تعویض نمایید و فشار آب آن را بالا ببرید. البته فراموش نکنید که اگر شیلنگ آب بیش از حد مجاز بزرگ شود، ممکن است فشار زیادی به پمپ آب وارد شود و این قطعه پر کاربرد و ارزشمند دچار آسیب گردد.

تعویض تشتک

گرفتگی تشتک، از دیگر دلایل بالا نرفتن فشار آب در پمپ آب کولر به شمار می‏آید. در برخی از مواقع، رسوبات کف مخزن کولر در اطراف تشتک جمع می‏شوند و حفره‏های ریز آن را مسدود می‏کنند. در چنین شرایطی، آب کمتری به پمپ می‏رسد و در نتیجه فشار آن کاسته می شود. در این مواقع بایستی برای شستشو دقیق یا تعویض تشتک اقدام کنید تا بتوانید فشار آب را بالا ببرید و میزان سرمایش کولر آبی خود را افزایش دهید. برای بهبود کیفیت کار، پیشنهاد می‏شود پیش از نصب تشتک درون مخزن کولر را به خوبی شستشو دهید و رسوبات را با محلول مخصوص از بین ببرید.

تمیز نمودن پره‏ ها و اجزای مکانیکی

در بسیاری از اوقات، زباله‏ها و رسوبات در لابلای پره‏های پمپ آب کولر آبی تجمع می‏کنند. در چنین مواقعی میزان سرعت چرخش آب درون پمپ کاسته می‏شود و فشار آب کاهش می‏یابد. از این رو، می‏توان نتیجه گرفت که تجمع زباله‏ها در لابلای پره و اجزای مکانیکی می‏تواند یکی از دلایل بالا نرفتن فشار آب در پمپ آب کولر باشد. برای آن که چنین مشکلی گریبان گیر شما نشود، بایستی هنگام سرویس و راه اندازی کولر آبی، مخزن آب را با استفاده از محلول رسوب گیر شستشو دهید.

نکات ضروری افزایش فشار آب در پمپ آب کولر

همانطور که در بخش ‏های قبل ذکر شد، شما می‏توانید با چند اقدام ساده فشار آب پمپ آب کولر خود را افزایش دهید. البته در نظر داشته باشید که اگر از وسایل و اجزای نامناسب همچون شیلنگ بزرگتر برای تقویت پمپ آب کولر استفاده کنید، ممکن است این قطعه دچار آسیب شود و بسوزد. از این رو، پیشنهاد می‏شود برای بالا بردن فشار پمپ، ابتدا به دلایل بالا نرفتن فشار آب در پمپ آب کولر و استانداردهای این قطعه توجه کنید، سپس اقدامات ضروری را به عمل آورید. برای افزایش فشار پمپ آب کولر، می‏توانید از افراد متخصص و کار بلد در این زمینه در مجموعه‌ی الکتروچکاپ نیز کمک بگیرید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *