بهترین خدمات را از ما بخواهید...
تعمیر پمپ آب کولر آبی بهتر است یا تعویض آن؟

تعمیر پمپ آب کولر آبی بهتر است یا تعویض آن؟

پمپ کولر چه وظیفه‌ای دارد؟ در صورتی که پمپ آب کولر خراب شد چه اقدامی انجام دهیم؟ خراب شدن این قسمت از کولر، در روزهای گرم سال مشکلات زیادی را به همراه دارد. اما در صورتی که با این اتفاق مواجه شده‌اید فورا برای تعمیر آن اقدام کنید. در صورتی که کولر با پمپ خراب کار کند، نه‌ تنها هیچگونه تاثیری در خنک شدن هوا نخواهد گذاشت، بلکه باعث ایجاد مشکل برای سایر قسمت‌های این وسیله خواهد شد. بدین منظور، این مشکل را جدی بگیرید و اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه به بررسی نکاتی که لازم است در رابطه با تعمیر پمپ آب کولر بدانید می‌پردازیم. به نظر شما تعمیر پمپ آب کولر آبی بهتر است یا تعویض آن؟ تا انتها با الکتروچکاپ همراه باشید.

تعمیر تخصصی پمپ آب کولر آبی را به الکتروچکاپ بسپارید
call-to-action

عملکرد پمپ آب و دلیل اهمیت آن

در صورتی که عملکرد پمپ آب را بشناسید، می‌توانید با دید بازتری نسبت به رفع خرابی و تعمیر پمپ آب کولر اقدام کنید. کولرهای آبی با به کارگیری آب و رطوبت، محیط مربوطه را به دمای پایین‌تری می‌رسانند. ولتاژی که پمپ کولر به آن نیاز دارد، ۲۲۰ ولت AC است. همچنین توانی که از این پمپ خارج می‌شود، ۴۰ الی ۵۰ وات است. اما اطلاع از این مشخصات چه فایده‌ای دارد؟ شما می‌توانید با در نظر گرفتن این جزئیات، تا حدودی با مشخصات فنی پمپ کولر آشنا شوید.

تعمیر پمپ آب کولر یا تعویض؟

یکی از ابهاماتی که میان افراد وجود دارد، این موضوع به شمار می‌آید که تعمیر پمپ آب کولر اقدام صحیحی است؟ توجه کنید، در میان تجهیزات و قطعات صنعتی، گاها دیده می‌شود، تعویض بهتر از تعمیر است. یکی از تجهیزاتی که در مواقعی با تعمیر، هزینه‌ای نزدیک به تعویض به دنبال خواهد داشت، پمپ کولر است. به همین دلیل در شرایطی ممکن است پمپ کولر تا حدی آسیب دیده باشد که تعویض آن مقرون به صرفه‌تر باشد. البته این موضوع به نوع پمپ، میزان خرابی و هزینه‌های موجود وابسته است. اما چنانچه پمپ آب کولر خراب شد و تشخیص دادید نیاز به تعمیر دارد، چه اقداماتی لازم است؟

خرابی‌های متداول پمپ آب کولر

خرابی‌های متداول پمپ آب کولر

اتفاقات متعددی می‌تواند منجر به خرابی پمپ آب کولر شود. در این بین خرابی‌های متداولی وجود دارد، که بیش از سایر خرابی‌ها دیده می‌شود. در ادامه چند نمونه از این حوادث بررسی می‌شود و به پرسش تعمیر پمپ آب کولر آبی بهتر است یا تعویض آن پاسخ می‌دهد.

۱.عدم وجود آب کافی در تشتک

در صورتی که فشار آب رسیده شده به پمپ کولر کم باشد، پمپ با مشکل مواجه می‌شود و با خرابی روبه‌رو خواهد شد. پس قبل از هرچیزی میزان آب موجود در تشتک را بررسی کنید. در صورتی که آب موجود، کم بود به این موارد توجه کنید.

  1. آب ورودی وصل است؟
  2. شیلنگ آب دچار پارگی یا گرفتگی نشده؟
  3. شناور آب تنظیم است؟
  4. کفی و شیر تخلیه نشتی ندارند؟

با بررسی این موارد می‌توانید دلیل کمبود آب در تشتک را بررسی کنید. در صورتی که تشخیص دادید هر کدام از این موارد اتفاق افتاده، می‌توانید به راحتی در راستای رفع آن اقداماتی انجام دهید. به عنوان مثال چنانچه شیلنگ دچار پارگی شده، به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید. این بررسی‌ها در قدم اول اهمیت زیادی در راستای تعمیر پمپ آب کولر دارد.

۲.خرابی پره‌های پمپ آب

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند منجر به خرابی پمپ آب کولر شود، قدیمی شدن و خرابی پره‌های پمپ است. در صورتی که مشاهده کردید پره‌های پمپ دچار استهلاک و خرابی شده، می‌توانید با خرید پروانه‌ی پمپ آب کولر این موضوع را به راحتی حل کنید. در صورتی که پره‌ها بشکند و یا جرم گرفته باشد، نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد و در انتها باعث کاهش راندمان پمپ آب خواهد شد. به همین دلیل است که سالم بودن پره‌ها اهمیت زیادی در عملکرد پمپ دارد. بررسی پره‌های پمپ یکی از مراحل مهم در روند تعمیر پمپ آب کولر به شمار می‌رود که باید به آن دقت لازم را داشت.

خرید پمپ آب کولر آبی

یکی از منطقی‌ترین راهکارها در زمان مواجه شدن با خرابی پمپ آب کولر آبی، خرید پمپ آب کولر آبی نو است. از آنجایی که تعمیر این قطعه هزینه‌ی زیادی در پی دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای تعمیر از تعویض آن استفاده کنید. به عنوان مثال در مجموعه‌ی الکتروچکاپ، تعمیر پمپ آب کولر آبی با هزینه‌ای حدودا دو برابر تعویض انجام می‌شود. این موضوع به دلیل وقت‌گیر بودن تعمیرات این قطعه است. در صورت بروز هرگونه سوال با کارشناسان الکتروچکاپ در ارتباط باشید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *