بهترین خدمات را از ما بخواهید...

تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری

مجموعه الکتروچکاپ ، فعال در زمینه فروش و تعمیر الکتروموتور و لوازم جانبی، به صورت گسترده و مطابق با نیاز شما، اقدام به تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری می‌نماید. این خدمات بسیار متنوع بوده و از پمپ‌های کوچک استاندارد صنعت گرفته تا پمپ‌های سرعت متغیر را شامل می‌شود. در همین راستا سایت الکتروچکاپ مقاله تعمیر و سیم‌ پیچی پمپ استخری را تدوین کرده است. چند دقیقه از وقت خود را به ما بدهید تا بیشتر درمورد پمپ استخری صحبت کنیم.
تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری

مجموعه الکتروچکاپ ، فعال در زمینه فروش و تعمیر الکتروموتور و لوازم جانبی، به صورت گسترده و مطابق با نیاز شما، اقدام به تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری می‌نماید. این خدمات بسیار متنوع بوده و از پمپ‌های کوچک استاندارد صنعت گرفته تا پمپ‌های سرعت متغیر را شامل می‌شود. در همین راستا سایت الکتروچکاپ مقاله تعمیر و سیم‌ پیچی پمپ استخری را تدوین کرده است. چند دقیقه از وقت خود را به ما بدهید تا بیشتر درمورد پمپ استخری صحبت کنیم.

پمپ استخری چیست؟

تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری

تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری

پمپ استخری در واقع همان پمپی است که بوسیله گردش آب درون استخر، در نهایت به تمیز ماندن و نگهداری استخر منجر می‌شود. در واقع پمپ استخری، آب استخر را از طریق فیلتر و لوله ها به استخر هدایت می‌کند. اگر میخواهید همیشه یک استخر تمیز و کاربردی داشته باشید، حتماً به تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری توجه ویژه کنید و به صورت منظم و مداوم برای سرویس و تعمیر پمپ استخر اقدام نمایید. اگرچه این مساله اهمیت زیادی دارد و پمپ در حفظ کارایی استخر، نقش بسزایی ایفا می‌کند، اما معمولاً نادیده گرفته می‌شود.

به یاد داشته باشید که در واقع این پمپ است که استخر را کارآمد نگه میدارد. از سوی دیگر اگر پمپ استخر درست کار نکند یا در بدترین حالت از کار بیفتد، باید با استخر خداحافظی کنید. در واقع بدون وجود پمپ گردش اصلی، آب راکد مانده و استخر نهایتا به یک باتلاق تبدیل می‌شود. به عبارت دیگر، تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری یک امر ضروری است و در اولین فرصت باید انجام گیرد. فقط در اینصورت است که کارایی استخر حفظ می‌شود.

عملکرد پمپ استخری

زمانیکه از اصطلاح پمپ استخری استفاده می‌شود، به کل واحد پمپ اشاره دارد. این پمپ شامل؛ الکتروموتور سه فاز و تک فاز، پروانه، دیفیوزر، استرینر و محفظه‌ای است که این تجهیزات را در خود جای می‌دهد. در این بین دیفیوزر همان قطعه‌ای است که آب استخر را به حرکت درمی‌آورد. شما مشتریان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقالات سایت الکتروچکاپ در زمینه تعمیر الکتروموتور سه فاز و تعمیر الکتروموتور تک فاز را بخوانید.

همانطور که قبلاً اشاره شد تمام کارایی و عملکرد استخر به کارایی و عملکرد پمپ وابسته است. تصور کنید استخری را که پمپ ندارد. هیچ فیلتری اتفاق نمی‌افتد و آب بشدت کثیف و گل‌آلود خواهد شد. بنابراین تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری به عنوان مهمترین تجهیز استخر، اهمیت و اولویت فراوانی دارد. عملکرد پمپ استخری بدین صورت است که؛ آب را توسط اسکیمر (سبدهای کفگیر) و مجرای تخلیه اصلی از استخر مکش کرده، به سمت فیلتر هدایت می‌کند و در انتهای این فرآیند، آب را از طریق مجراهای بازگشتی اصلی به استخر بر می‌گرداند.

عملکرد پمپ استخری | الکتروچکاپ

عملکرد پمپ استخری

انواع پمپ استخری

پمپ‌های استخری بر اساس سرعت به سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند. این گروه‌ها شامل؛ پمپ تک سرعته، پمپ دو سرعته و پمپ سرعت متغیر می‌شود؛

  • پمپ تک‌سرعته

این پمپ استخری یک پمپ قدیمی است. پمپ تک سرعته با سرعت ثابت کار می‌کند. مزیت این پمپ این است که کارایی نسبتاً خوبی دارد و بسیار ارزان قیمت است. عیب آن این است که در هنگام کار کردن، صدای زیادی تولید می‌کند. همچنین تعمیر پمپ استخری از نوع تک سرعته یک مهارت است و جزییات فراوانی دارد.

  • پمپ دو سرعته

صدای کمتر پمپ دو سرعته یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود و این خود بر کارایی آن می‌افزاید. بر اساس همین ویژگی پمپ استخری دو سرعته، مشتری بیشتری دارد. علاوه بر این، در مقایسه با پمپ تک سرعته، حدود 50 درصد، انرژی کمتری مصرف می‌کند.

  • پمپ با سرعت متغیر

در پمپ تک سرعته و دو سرعته، موتورهای القایی استفاده شده است. اما در پمپ با سرعت متغیر، موتور آهنربای دائمی به کار رفته است. این نوع موتورها به مصرف‌کننده امکان می‌دهد که میزان دقیق جریان آب مورد نیاز برای استخر را تنظیم کند. علاوه بر این، صدا و لرزش کمتر، راه‌اندازی راحت‌تر، طول عمر بیشتر و قابلیت کنترل به صورت دیجیتالی، از مزایای این نوع پمپ محسوب می‌شود.

تعمیر پمپ استخری

تعمیر پمپ استخری

تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری

پمپ استخری مثل هر پمپ دیگری یک قطعه اصلی دارد و آن الکتروموتور پمپ است. همانطور که می‌دانید در ساختار پمپ، همه چیز به الکتروموتور و سیم پیچی الکتروموتور بستگی دارد. برای آگاهی از اهمیت و نکات سیم پیچی الکتروموتور می‌توانید مقاله “تعمیرات الکتروموتور” را بخوانید. در ادامه نکاتی درمورد تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری بیان شده که در نهایت به کاهش هزینه‌ها می‌انجامد.

  • پمپ استخری را به صورت منظم و هفتگی چک کنید

چک کردن منظم و هفتگی پمپ، بر عمر و کارایی آن می‌افزاید. این پمپ مشابه پمپ شناور بوده و اگر آب داخل استخر نیست، هرگز نباید روشن شود. بعد از اینکه پمپ را روشن کردید، میزان فشارسنج را به صورت دقیق یادداشت کنید. همچنین باز بودن سوپاپ‌ها را نیز بررسی کنید. در این مرحله باید پمپ خاموش باشد. در هر مرحله جهت تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری می‌توانید با الکتروچکاپ تماس بگیرید.

  • سبد پمپ استخر را تمیز کنید

تمیز کردن سبدهای کفگیر پمپ اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این مساله در افزایش طول عمر پمپ موثر است. سعی کنید این کار را دو دفعه در هفته انجام دهید. همچنین قبل از تعویض سبد، کثیفی و آلودگی‌های آن را پاک کنید.

  • کلاهک پمپ استخری را آب‌بندی کنید

یکی از نکات دیگری که در موثر و بهینه کار کردن پمپ استخری نقش دارد، آب‌بندی کلاهک پمپ و روغنکاری اورینگ است. علاوه براین، شما مشتریان عزیز اگر نیاز به تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری داشتید، می‌توانید با الکتروچکاپ تماس بگیرید

  • فیلتر پمپ استخری را تمیز کنید.

نقش و کارایی فیلتر پمپ استخری بسیار روشن و مشخص است. فیلتر جلوی ورود آلودگی‌ها و زباله‌ها را به درون پمپ می‌گیرد. این زباله‌ها، خسارات زیادی به پمپ استخر می‌زند. بنابراین فیلتر پمپ استخری باید به صورت منظم و در زمان‌های مقرر بررسی و در صورت نیاز تمیز شود و یا تعویض گردد.

تعویض یا تعمیر پمپ استخری

ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چه زمانی موقع تعویض پمپ استخری است و چه زمانی با یک تعمیر درست و اصولی می‌توان به کار کردن بهینه پمپ استخری امیدوار بود؟ در ابتدا باید بدانید که پمپ استخری مثل هر موتور و یا تجهیزات دیگری یک عمر مفیدی دارد.

طول عمر موتورها به طور متوسط 8 سال است. در واقع پس از گذشت این مدت، صداهای بلند و گوشخراشی از موتور پمپ شنیده می‌شود. دلیل این مساله نیز فرسودگی بلبرینگ و یا سوختن سیم‌ پیچی الکتروموتور پمپ است. قبل از اینکه الکتروموتور به این مرحله برسد، شما باید به نشانه‌های خرابی الکتروموتور دقت کنید و در اولین فرصت جهت تعمیر و سیم‌ پیچی پمپ استخری اقدام نمایید.

سخن پایانی

تعمیر و سیم پیچی پمپ استخری یک ضرورت است. اگر می‌خواهید همیشه یک استخر با کارایی خوب و آب پاک داشته باشید، پمپ استخری را جدی بگیرید. الکتروچکاپ سعی کرد در این مقاله نکاتی را ارائه دهد که در نهایت به انتخاب درست پمپ استخری و تعمیر به موقع آن ختم شود. شما مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق شماره های مات با الکتروچکاپ در تماس باشید و از خدمات و مشاوره متخصصان ما بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

پمپ استخری، آب را بوسیله سبدهای کفگیر(اسکیمر) و مجرای تخلیه اصلی از استخر مکش کرده و به سمت فیلتر هدایت می‌کند. در انتها آب از طریق مجراهای بازگشتی اصلی به استخر باز می‌گردد.

مهمترین و اولین نکته در تعمیر پمپ استخری، بررسی منظم و هفتگی پمپ است. همچنین برای افزایش بهره‌وری پمپ باید، سبد و فیلتر آن را تمیز کرد. در انتها نیز بایستی کلاهک پمپ استخری، آب‌بندی شود.

فهرست محتوا

میزان پیشرفت محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *