بهترین خدمات را از ما بخواهید...
انتخاب موتور گیربکس مناسب میکسر

انتخاب موتور گیربکس مناسب میکسر

اگر بر روی این مقاله کلیک کرده‌اید، حتما بدنبال پیدا کردن پاسخ این سوال هستید؛ چطور یک موتور گیربکس مناسب میکسر (همزن) انتخاب کنم؟ چه ملاک‌هایی در این انتخاب اهمیت دارند و چه عواملی را باید در نظر بگیرم؟ با الکتروچکاپ همراه باشید تا در این مقاله کوتاه، جواب خود را بیابید.

تعمیر تخصصی الکتروموتور گیربکس را به الکتروچکاپ بسپارید
call-to-action

گیربکس میکسر (همزن‌) چیست و در چه صنایعی کاربرد دارد؟

همانطور که در سیم پیچی الکتروگیربکس اشاره کردیم، گیربکس یک دستگاه صنعتی است که نقش یک سیستم انتقال و افزایش قدرت را بازی می‌کند. در این دستگاه، سرعت یا دور موتور و گشتاور مخالف یکدیگر عمل کرده تا در نهایت انرژی به شکل قابل استفاده تبدیل شود. در بین انواع گیربکس‌ها با کاربری‌های مختلف، گیربکس میکسرها یا همزن‌ها نمونه‌ای از پرکاربردترین گیربکس ها هستند.

در واقع میکسرها تجهیزاتی هستند که مواد مختلف با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت را با یکدیگر مخلوط می‌کند. در نظر داشته باشید که موادی که ویژگی‌های متنوعی دارند (مثل مایع یا جامد بودن، دانسیته، درجه سختی، ترکیبات شیمیایی و دما) باید با توجه به نیاز صنعت مورد نظر مخلوط شوند. معمولاً میکسرها در صنایع مختلفی مثل ساختمان‌سازی، تولید غذای دام و طیور، تولید مواد غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی، صنایع چوب و نئوپان سازی، تصفیه‌ی آب،خمیر کاغذ، کشاورزی و صنایع آرایشی و بهداشتی به طور گسترده استفاده می‌شود.

ملاک‌های انتخاب موتور گیربکس مناسب میکسر

موتور گیربکس در میکسر‌ وظیفه دارد که قدرت ورودی و توان اعمال شده را با توجه به مواد موجود در میکسر، تغییر دهد. اگر به هر دلیلی موتور گیربکس غیر استاندارد و یا نامناسب برای یک میکسر انتخاب شود، قطعا باعث می‌ شود نیروی مورد نیاز میکسر با نیروی خروجی گیربکس متناسب نباشد. همین مساله می‌تواند کل سیستم و خروجی آن را با اشکال جدی مواجه کند. با توجه به اهمیت انتخاب موتور گیربکس مناسب میکسر در ادامه به ملاک‌های این انتخاب پرداختیم؛

ملاک‌های انتخاب موتور گیربکس مناسب میکسر

1.نوع ماشینی که گیربکس برای آن انتخاب شده است.

2.موتور محرک (نوع و مشخصات)

3.صنعتی که میکسر در آن استفاده می‌شود.

در این مورد باید وزن مخصوص، خواص فیزیکی و شیمیایی، چگالی مواد مورد نظر در میکسر، چسبندگی مواد، حجم و سایز مواد و اندازه بخش‌ های مختلف موادی که درون مخزن ریخته می‌ شود. توصیه ما این است که تمامی این نکات را در نظر بگیرید. در غیر اینصورت خیلی سریع الکتروگیربکس دچار مشکل شده و سیم پیچی الکتروموتور آن ضرورت پیدا می‎کند.

4.دما و شرایط محیطی که تجهیز در آن قرار دارد.

این ملاک شامل؛ گرد و غبار موجود در محیط (در این مورد نیز صنعتی که میکسر در آن بکار رفته اهمیت دارد. مثلاً در صنایع چوب و دارویی گردی که در محیط وجود دارد، به مرور زمان به داخل الکتروموتور نفوذ می‌کند)، رطوبت، یخ زدگی و استوایی بودن محیط می‌شود.

5.نحوه انتقال بین موتور گیربکس (مستقیم، از طریق کوپلینگ کلاچ)

این انتقال به دو صورت انجام می‌گیرد؛ مستقیم یا از روش کوپلینگ کلاچ. مسلماً اگر انتقال به صورت مستقیم باشد، قدرت گیربکس بالاتر بوده و باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید. در روش کوپلینگ کلاچ که به عنوان یک روش انتقال قدرت شناخته می‌شود، الکتروموتور به گیربکس متصل می‌شود. همین شیوه برای اتصال الکتروگیربکس به میکسر نیز اجرا می‌شود.

سخن پایانی

الکتروچکاپ سعی کرد ملاک‌های انتخاب موتور گیربکس مناسب میکسر را مفید و مختصر توضیح دهد. برای دریافت خدمات تعمیر و سیم پیچی الکتروموتورهای صنعتی، کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با واحد فنی با ما تماس بگیرید.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *